Cestovani Evropa

SKIING XMAS HOLIDAY - RAKOUSKO

January 14, 2015Epic Betch Kristýna

Poznámka: Právě jsem napsala celý článek a navíc udělala 3 hodinový edit....a pak jsem šikovně všechen text smazala :D. Pokud se Vám teď článek zdá zmatený, tak Vás může hřát u srdce, že ten první byl mnohem lepší.

Doufám, že jste všichni měli skvělé Vánoce a užili jste si je s rodinou a přáteli jako se to letos povedlo nám:). Nenapsala jsem článek už skoro 4 týdny. Hlavním důvodem bylo naše vánoční cestování. Pokud mě sledujete na instagramu, asi jste si všimli, že jsem za 3 týdny byla v šesti zemích. Naivně jsem si myslela, že si nějaké pomalé odpoledne udělám čas na napsání článku, ale celé tři týdny byli tak aktivní, že jsem se vlastně nezastavila. A teď mám spíš pocit, že bych po této dovolené potřebovala dovolenou ještě jednu:).
S mojí "druhou" rodinou jsme těsně před Vánoci vyrazili do Rakouska, kde jsme v docela velké bandě slavili Vánoční svátky.

Dohromady nás bylo 18, včetně 4 poměrně malých dětí. Klasické britské Vánoce jsme oslavili ještě v Londýně den před odjezdem. I když jsme 24. a 25.12 slavili trochu i v Rakousku.

Jeli jsme do městěčka Mayrhofen přibližně hodinku od Innsbrucku v Tyrolsku.

Letěli jsme z Londýna a celou dobu jsem se nemohla zbavit pocitu, že je to celé jako ze scénky ze Sám doma. Z nějakého důvodu děti potřebují mnohem víc kufrů než dospělí, takže jsme s sebou táhli neuvěřitelné množství zavazadel a neustále jsme při průběhu letištěm zapomínali jedno z dětí :D. Nikdy né víc než pár kroků, ale i tak to bylo komické.

Hlavně nezapomenout na Kevina!

Před odletem jsme slyšeli pár zpráv o tom, že hory jsou letos bez sněhu a že lidé hromadně ruší zimní dovolené. Noviny, které jsem si vzala do letadla, měly krásný velký popisek "doufáme, že letos na hory nepojedete, seděli byste na zadku". Upřímně mi bylo jedno, jestli sníh bude nebo ne, protože jsem na horách nebyla už skoro 6 let a nebyla jsem si jistá, jestli ještě dokážu na prkně vůbec stát. Vzhledem k tomu, že všichni co s námi jeli jsou naprostí profesionálové, kteří jezdí už tak od 3 let, tak jsem nechtěla být úplně ten nejslabší článek řetězu :D.

Ubytovaní jsme byli v roztomilém horském hotýlku, jen pár kroků od lanovky v romantickém centru Mayrhofenu. A myslím že bych měla zaslat děkovný dopis paní recepční za to, že nás se Stefanem ubytovala na úplně jiné patro než všechny ostatní. Nechci, aby došlo k omylu - já všechny ty děti naprosto zbožňuji! Ale až po 7 ráno :D.

Bylo to vážně kouzelné a snad až trapně idylické :).

Myslela jsem si, že se budeme muset střídat v tom, kdo bude prcky hlídat a daný den zůstane na hotelu. Naštěstí je v Mayrhofenu skvělá školka, kde berou i miminka a krásně se tam o ně starají. Takže jsme si všichni mohli užít s dětičkami ráno a pak jsme si je po lyžování mezi sebou půjčovali.

Protože pár z nás bylo na snowboardu a někteří byli zase na lyžích ( a jezdili jako naprostí psychopati), každé ráno jsme společně vyjeli lanovkou na sjezdovku a rozjeli se společně dolů. Pak se přirozeně vytvořily skupinky podle rychlosti a stylu jízdy. Na oběd jsme se vždy sešli na domluveném místě a skupinky se zase rozházely:). Tak jsme sice nebyli všichni pořád spolu, ale i tak jsme každý s každým strávil hodně času.

Většina z naší skupinky žije na jiné straně světa. My jsme v Thajsku, Stefanova sestřenice s rodinou v Singapůru, další část je ve Skotsku a zbytek je rozházený mezi Londýnem a jihem Francie. Proto jsou pro ně Vánoce hodně důležité, je to téměř jediný čas, kdy se sejdou všichni dohromady:).

Nikdy jsem nebyla na pořádných horách, spíš jen na českých kopečcích. A dohromady jsem byla na prkně tak 20x a už je to velmi dávno. Takže první den pro mě byl docela záhul. Jelikož prostě nemám přirozeně dominantní nohu, která by byla na prkně vepředu, jezdí stejně dobře po pravé jako po levé noze. To samé mám s rukama v tenise...takže mě to na prkně ani nepřekvapuje. O to hůř se mi ale do toho ale dostávalo zpět. Po prvním dopoledni s párem fialových kolenou jsem sice byla úplně omlácená, ale těšila jsem se na další den, který byl už úplně v pohodě:).

Upřímně se ale přiznám, že malé české sjezdovky se s tím nedají srovnávat. I sjezdovka pro začátečníky byla v Mayrhofenu strmější než cokoliv, co jsem předtím viděla :D. Možná právě kvůli sklence vína k obědu jsem na to ale hned první den zapomněla a už to fičelo.

Celkově se dovolená vydařila, nikdo neměl žádný úraz, dvě malé princezny se během toho týdne dokonce naučily lyžovat a celkově to byla prostě idylka.

3 a půl roku na tomhle světě, 4 dnz na lyžích a jezdí jako profík!

Pro některé byla nejlepší část dne návštěva baru hned pod sjezdovkou. Asi právě proto, že jsem nikdy nebyla na pořádných horách, tak jsem byla překvapená, že to takhle chodí. Ale pod každou sjezdovkou je bar, který otevírá už po obědě a je naprosto přeplněný lidmi všeho věku, oblečených v zimních bundách, lyžácích a různých sexy kšandách. A všichni popíjejí panáky, jako kdyby byla sobota večer a poslouchají příšerné rakouské šlágry... Atmosféra je tam ale dokonalá. Ještě teď se musím smát, když si na to vzpomenu. V jednom z barů na pódiu tancovala otylejší černoška (na první pohled rodilá rakušanka :D) v poprsence, společně s chlapcem, který měl na sobě každý večer také podprsenku. Lidé ze všech koutů světa tam spolu zpívají rakouské songy, které většinou nejsou velmi složité na texty. Například oblíbený hit "Helikoptéra", který se skládá ze slov: Heli, Heli, Heli, Helikopter... a pak asi ještě 8 dalších slov. Jen si jí poslechnětě :D, video také stojí za to.

Oblíbený podlanovkový drink Jagger-bomb už v životě také vidět nemusím....

Co mě na Mayrhofenu překvapilo, byl fakt, že ceny nebyly zas až tak vysoké. Oproti například francouzským lyžařským resortům. I jídlo a pití rozhodně nebylo předražené. A alkohol byl za ceny jako v Thajsku.

Můj první guláš za x let. Jen za  4-5 Eur.

Vánoční obžerství.

Opalovačka na terásce mezi dopoledním a odpoledním lyžováním.

Lidé byli vážně milí a ohleduplní, ať už byli odkudkoliv. Takže já Mayrhofen rozhodně jako lokalitu na lyžování doporučuji! Lanovky byly moderní a važně pohodlné... Byla jsem mile překvapená.

V našem hotýlku bylo spa s různými druhy saun, soláriem i posilovnou (i když nevím kdo je takový nadšenec, že po celém dni aktivního pohybu má ještě sílu na posilovnu...já jsem byla ráno ráda, že se dokážu s pomocí posadit na postel :D). Pro mě bylo nejdůležitější, že tam byl venkovní vyhřívaný bazén s vířivkou.

Jednou za čas se mi stane, že jsem někde, kde je to tam tak nádherné, tak úžasné a tak dechberoucí, že mám v břiše motýlky a nemůžu se přestat usmívat. Přesně takhle jsem se cítila, když jsem proplula pod záclonkou z vnitřní části bazénu do té otevřené části a plavala jsem mezi vločkam sněhu skrz vznášející se páru. Navíc s výhledem na zasněžené vršky hor a lanovku se západem sluníčka v pozadí. Co Vám budu dál vysvětlovat, byla to romantika jako bejk a třetí den, kdy už nadšení opadlo do běžné lidské normy, to bylo také selfie-stick království :D.

Jednou jsme se tam sešli i se všemi "našimi" dětmi a bylo to celé jako pohádka. Zažila jsem tam mou první koulovačku v plavkách. A jsem si jistá, že to byl jeden z momentů, který nikdy nezapomenu.

25.12 večer jsme u večeře spáchali Secret Santa :). Pokud tuhle aktivitu neznáte, tak se ji možná rádi přiučíte :)

Secret Santa - já vím "boo hoo, my Santu v Čechách nechceme...". Říkejte si tomu klidně "Tajný Ježíšek", jestli chcete :D. A co je to vlastně za aktivitu a jak ji využít?
             Můžete ji využít v pracovním kolektivu, nebo v partě kamarádek. Pokud si třeba ve Vašem pracovním kolektivu nejste zas až tak blízcí, aby jste si všichni navzájem kupovali dárky, ale zase přeci jenom jsou ty Vánoce a vidíte se každý den, tak by nejspíše bylo na míste Vánoce nepřehlížet ani v kanceláři.

My většinou hrajeme Secret Santu s celou rodinou navíc k normálním dárkům 24.12 večer (protože v Anglii se chodí ke stromečku až 25.12 ráno a 24. je velká Vánoční večeře při které tuhle "hru" pácháme).

Se Secret Santa je potřeba trochu plánování předem. Někdy začátkem prosince (podle toho jak moc času potřebujete na nákup dárků) si všichni zůčastnění musí vylosovat papírek, na kterém bude jméno někoho jiného, kdo se Secret Santa také účastní. Můžete klasicky losovat z papírků, nebo můžete využít aplikací na internetu, kde jednoduše zádáte jména a emailové adresy zůčastněných a systém automaticky každému vylosuje jméno někoho jiného. Důležité je to, že nesmíte nikomu prozradit, koho jste si vylosovali.

Dále se také musíte domluvit na tom, jakou částku budete na Secret Santu utrácet. Takže si například řeknete, že rozpočet na dárek je třeba 350,-.

Když už víte čí budete tajný Santa...a už i víte kolik máte rozpočet na dárek, tak už zbývá jen jediné a to je koupit pro danou osobu dárek v ceně co nejbližší danému rozpočtu.

V den kdy se rozhodnete, že spácháte Secret Santu, všichni nenápadně položí dárky na smluvené místo. Zvolený člověk potom jeden dárek po druhém vezme a předá tomu, kdo ho má dostat.

Dárek si každý rozbalí...a nyní můžete buď hádat od koho jste dárek dostali, nebo si hru ještě trochu opepříte. (když hádáte, kdo Vám dárek dal, Váš tajný Santa se nemusí přiznat, pokud chce dělat tajemného. Proto je důležité, aby jste četli řeč těla ostatních, kdo se nejvíce kouká, když otevíráte dárek, koho nejvíc zajímá, jestli se Vám Váš dárek líbil atd...)

Opepřit si tuhle hru můžete tak, že uděláte jedno kolo "Evil Santa". Toto ale doporučuji jen pokud je Vás banda lidí, co má smysl pro humor.

Zvolte si každý číslo, postupně od 1 do x, podle toho jak sedíte za sebou. Ten kdo má číslo 1 si nyní může zvolit, jestli si nechá svůj dárek, nebo jestli svůj dárek vymění za dárek někoho jiného. Pokud svůj dárek vyměnil s něým jiným, nebo i jestli i nechal svůj dárek původní, musí doufat, že mu ten jeho dárek nesebere ten, kdo je na řadě po něm.

Takže například: Petr dostal lahev whisky, kterou má moc rád. Ale jeho kamarádka Lucie dostala malý stolní fotbálek, ze kterého má velkou radost. Petr vymění svoji láhev whisky za Luciin fotbálek, ne proto že by po fotbálku tak strašně toužil, ale protože je Petr trochu hajzlík :D. Lucie se může rychle domluvit s někým, kdo je po Petrovi, aby Petrovi fotbálek vyfoukl, pokud má daný člověk zájem o Lucii whisku, kterou by si s ním zase prohodila... Je to takový malý gamble.

Požná to zní trochu zvláště a zmateně, ale Evil Secret Santa je po skleničce vína skvělá zábava:D.

Yoga on Snow: Měla jsem štěstí, že jsem jedno odpoledne trávila se Stefanovo skvělou sestrou, která je učitelkou yogy,  a tak mi názorně předvedla pár dobrých poloh :D.

Pozn.: Yoga je v lyžácích podstatně těžší než v ponožkách

Fashion diva na horách :D

Jeden den jsme se vydali i na ledovec, asi 30 minut jízdy autem z Mayrhofenu. I cesta tam byla moc pěkná. Sníh na ledovci byl ten nejlepší, jaký jsem kdy zažila a výhled tam byl vážně nebeský. Možná jsme měli štěstí na pěkné počasí. Vše tam bylo skvělé, jediné co mě překvapilo, bylo to, že na ledovci jezdili snad jen naprostí profíci, když to srovnám s ostatními sjezdovkami. Já se za profíka rozhodně vydávat nemůžu :D, takže to byl trošku šok.

Okolí ledovce.

Děkuji za přečtení článku i všechny emaily a zprávy, které jsem okolo Vánoc obdržela!

Tschüss!

Kristýna

xxx

Pár důležitých bodů, které jistě každý kdo někdy na hory jel, už dávno zná:) :

- Pokud se ubytujete dál od lanovky, najdete možná podstatně levnější ubytování

- V Mayrhofenu projížděl celým městěčkem pravidelně autobus, který má zastávky v blízkosti téměř všech hotelů a doveze Vás zdarma (pokud máte ski pass) až k lanovce

- Pokud nechcete mít opálený obličej podle lyžařských brýlí, vemte si opalovací krém s sebou

- I když jste možná hustí až na půdu - vždyt noste přilbu. Pokud ji nemáte, pronajměte si jí (mají jí na každém rohu za pár korun)

- Nezapomeňte se pojistit! Na bežnou relax dovolenou to rozhodně není tak důležité, jako na hory (doporucuji tuto stránku, kde si najdete pojištění přesně na míru za pár kaček: http://www.moneysupermarket.com/insurance/ )